PBN: все, що ви хотіли знати, але не було в кого запитати

PBN... Для когоcь таємнича абревіатура, для когось альтернатива біржовим посиланням, що вже приїлися, результат від яких часом не виправдовує ні витрат фінансових, ні часових, ні людського ресурсу.

Щоб пролити світло на тему побудови посилального профілю за допомогою створення сіток PBN, ми вирішили взяти інтерв'ю у нашого SEO-тімліда Михайла Данилюка та поставити йому кілька важливих питань.

Розкажи коротко, що таке PBN і для чого це потрібно?

– PBN - це такий собі різновид сателітів. А сателіт - це той же ваш сайт, але не основний. Назва розшифровується як Private Blog Network. Якщо сателіти могли збирати трафік і монетизувати його, то PBN використовуються в більшості своїй як посилальні донори.

З'явився цей метод дуже давно. Я свій перший PBN зробив в 2009 році, і він до цих пір живий.

Це свого роду посилальна техніка. Використовують її на Заході в основному в сірих нішах, де прямими методами лінкбілдинга добути посилання дуже важко.

З PBN все просто: потрапили під санкції, зняли посилання, поставили його на інший проект – все відмінно працює.

Які основні плюси побудови PBN для просування сайтів в Україні?

– Варто PBN розглядати як стратегію для лінкбілдинга. Важливо розуміти, що ваш посилальний профіль повинен бути хорошим і відрізнятися від конкурентів. У ньому повинні бути складні посилання, які конкуренти ніяк чи не повторять. Якщо говорити про біржі, то звідти легко повторити посилання. З вашого ж PBN ніхто посилання не поставить.

Одне з найважливіших переваг PBN - контрольованість. У разі змін в алгоритмах, які викликали просідання, ви можете гнучко відкоригувати кількість посилань, яку ви будували з PBN. Наприклад, анкор поміняти.

Ще один основний плюс – унікальність вашого посилального профілю нарівні з великими ЗМІ. Якщо купувати посилання на великих майданчиках, (наприклад, Кореспондент або РБК), вони згодом або будуть видалені, або їх закриють від індексації. І гроші будуть витрачені даремно.

Серед деяких SEO-фахівців існує думка, що PBN краще не будувати, інакше можна заробити штрафні санкції від Google. Що думаєш з цього приводу?

– Під санкції можна потрапити через що завгодно, але посилання на сторонніх сайтах контролювати набагато важче. У випадку з PBN все просто: потрапили під санкції, зняли посилання, поставили його на інший проект – все відмінно працює.

При побудові PBN проводиться ряд тестів, щоб зрозуміти, буде посилання працювати чи ні.

Чи є ніші, для яких може не підходити побудова PBN?

– Підходить для всіх ніш. Особливо, коли мало профільних тематичних майданчиків з якісними показниками, де можна розмістити посилання, яке буде передавати вагу.

В яких випадках може бути неефективний PBN?

– Посилання можуть спрацьовувати як в плюс, так і в мінус. При побудові PBN проводиться ряд тестів, щоб зрозуміти, буде посилання працювати чи ні, токсичне воно або передає позитивну вагу. Це диверсифікує ризики. Ми розвиваємо сайт в мережі тільки після того, як впевнені, що він позитивно впливає на ранжування.

Якщо ж говорити про біржові посилання, то по суті ми купуємо «кота в мішку». Наприклад, купили на Міралінкс якесь посилання, а воно відпрацювало в мінус. І що нам робити? Якщо зняти, то виходить, що даремно витратили на неї гроші.

Як проводяться тести для перевірки ефекту від посилання?

– Методи тестів, котрі ми проводимо – конфіденційна інформація. Але найпростіший – це поставити анкорне посилання по якомусь ключу з невисокою частотою на себе або на конкурентів і подивитися, як воно вплине. Важливо, щоб в посилальному профілі документа, на який ми посилаємося, не було такого анкора, щоб він був унікальний.

Сітки працювали і працюватимуть, бо ранжирування посилань – це фундамент алгоритмів Google.

PBN - це дорого?

– Так, це іграшки для дорослих. На ринку PBN стартує від 170 доларів за штуку і до безкінечності. Середня вартість - 220-230 доларів.

Чи варто власнику сайту спробувати будувати PBN самостійно?

– Я думаю, це буде марне витрачання грошей, часу та нервів. Щоб добре це зробити, треба мати якусь експертизу, побудувати не одну сотню таких сайтів, щоб розуміти, як воно працює.

Чи є майбутнє у PBN і яке воно?

– Пошукові системи виявили до PBN сильну увагу. Ми помітили, що приблизно з літа 2017 посилання з головних сторінок стали просто гірше працювати. Але PBN будували і 10, і 15 років тому. Просто ні в кого це не було на слуху, а останнім часом хайп пішов.

Однозначно, сітки працювали й працюватимуть, бо ранжирування посилань – це фундамент алгоритмів Google і його не можна виключити. Так влаштований інтернет.

Для того, щоб брати серйозні ТОПи, потрібно використовувати PBN.

Але ж Гугл може почати відстеження саме PBN і карати за них ...

– Вони весь час працюють над відстеженням мереж. Тому потрібна експертиза, потрібні всілякі методики маскувань. Не можна допускати футпрінтів, тобто, будь-якої схожості на сайті. Наприклад, всі сайти ви повісили на один IP – нічого дурнішого не може бути.

Які існують альтернативи PBN?

– Аутріч - це пряма закупівля посилань. З таких сайтів посилання ще більш-менш працюють. З бірж вони гірше працюють. Біржовими посиланнями можна рухати щось невисокої конкуренції. Для того, щоб брати серйозні ТОПи по комерційним високо- і середньочастотним ключам, потрібно використовувати PBN і аутріч.

В принципі, це рівносильно, тільки ризиків у аутріч більше. Хоча його робити набагато простіше, це під силу будь-якій середньостатистичній SEO-студії в Україні.

PBN - це не одноразове вливання. Це як побудова інфраструктури вашого інтернет-маркетингу.

Які ризики маються на увазі?

– У нас є проекти, які вливали досить серйозні кошти в аутріч, розміщувалися на дуже відомих і великих майданчиках. А потім сайт видалив всі статті та переніс їх на піддомен, з якого ефекту набагато менше, ще й зробив посилання nofollow. Коштувало таке посилання 300 доларів. На ці гроші можна було б побудувати два PBN, які були б живі досі.

На завершення, що ти міг би сказати про PBN?

– Важливо розуміти: коли ми будуємо мережу, від її розмірів буде залежати, наскільки важко її підтримувати. Якщо там 20-30 сайтів, то за цим може доглядати і оптимізатор. Якщо мережа серйозна (100-200-1000 сайтів), потрібна окрема команда людей. Є таке поняття, як uptime. Це час доступності сайту в інтернеті. Всі хостінгові компанії гарантують аптайм на рівні приблизно 98%. Тобто, якщо ваша сітка складається з 1000 сайтів, то кожну годину по теорії ймовірності один з них буде ламатися. Тому повинна бути окрема людина, яка за всім цим стежить і в разі необхідності лагодить.

PBN - це не одноразове вливання. Це як побудова інфраструктури вашого інтернет-маркетингу, про яку треба піклуватися, продовжувати домени, хостінги. Все залежить від того, за якою схемою побудована мережа. Можливо, це навіть будуть окремі сервери, на яких все буде зберігатися.

Підпишіться на новини

Залиште ваш e-mail, щоб отримувати новини.

Обговоримо ваш проект?
Dog