Дуже часто трапляються ситуації, коли до нас приходять клієнти з офлайну й кажуть: «Допоможіть! У нас закінчилися замовлення!»
Для бізнесу це катастрофа, адже за цим йде скорочення персоналу, невиконання зобов'язань, борги, кредити і т.д. Лише у найстрашнішому сні бізнесмен може уявити день, коли відбувається така неприємність.
Причини подібної ситуації можуть бути різні, але 80% випадків – це наслідок того, що власник бізнесу «забивав» на розвиток каналів залучення клієнтів, особливо на просування бізнесу в інтернеті, будував продажі виключно у офлайні, завдяки так званому «сарафанному радіо».
«Сарафанне радіо» – це локомотив бізнесу, він є у всіх успішних проектів. Це показник успіху. Але має й мінуси:
Якщо вам подобається нестабільність, перебої з клієнтами, ви не сильно прагнете до постійного потоку лідів/клієнтів /замовлень, то для вас «сарафанного радіо» буде досить. Але якщо ви хочете побудувати успішний і стабільний бізнес, це неможливо зробити без мультиканальної стратегії, в якій інтернет сьогодні займає лідируюче місце!
Особливо це важливо для «складного» бізнесу, де клієнта «взяти» не просто тільки ціною, презентацією або наявністю товару.
До нас звернувся клієнт, який більше 10 років займається ексклюзивним дизайном інтер'єрів для преміум-клієнтів й ніколи не відчував проблем із замовленнями, отримуючи їх через «сарафанне радіо». Але часи змінилися, змінилася влада (президент/парламент), мода і т.д., настав період затишшя. Зазвичай до нього підприємці не готові і така ситуація дуже боляче б'є. Згадуючи відому приказку «знаючи прикуп, жив би в Сочі», розуміємо, що цього можна було уникнути, зробивши вчасно (коли було достатньо грошей) інвестиції в побудову системи мультиканального залучення клієнтів.
У нашій ситуації ми «знаємо прикуп» – тренд останніх років невблаганний. Вас немає в інтернеті або ви там слабо представлені? Тоді чекайте той день, коли «сарафанне радіо» перестане працювати, як перестане працювати бабусине радіо на кухні.
У мене ще багато друзів, серед яких власники СТО, власники магазинів, керуючі будівельним бізнесом й т.д., які навіть не думають про просування свого бізнесу в мережі. Я впевнений, кожен з нас знає багато таких прикладів, коли офлайн бізнес, не підкріплений стратегією просування в інтернеті, згасає.
Сумно, що власники таких компаній досить часто є професіоналами й експертами у своїй області й, можливо, в минулому це лідери ринку, які вчасно не зробили певні висновки.
А висновок, власне, напрошується один – просувайте свій бізнес, використовуючи мультиканальність. Час в епоху інтернету невблаганний: іноді 2-3 роки достатньо, щоб «запізнитися на потяг» й залишитися за бортом. Тому, якщо у вас основний канал продажів як і раніше «сарафанне радіо» – чудово! Тепер підключайте до процесу продажів свій сайт, канал на Ютубі, групу або сторінку в соцмережах й вперед! Бережіть своїх клієнтів й розширюйте охоплення.
Залиште ваш e-mail, щоб отримувати новини.