«Сарафанне радіо» – не вічна панацея

Дуже часто трапляються ситуації, коли до нас приходять клієнти з офлайну й кажуть: «Допоможіть! У нас закінчилися замовлення!»

Для бізнесу це катастрофа, адже за цим йде скорочення персоналу, невиконання зобов'язань, борги, кредити і т.д. Лише у найстрашнішому сні бізнесмен може уявити день, коли відбувається така неприємність.

Причини подібної ситуації можуть бути різні, але 80% випадків – це наслідок того, що власник бізнесу «забивав» на розвиток каналів залучення клієнтів, особливо на просування бізнесу в інтернеті, будував продажі виключно у офлайні, завдяки так званому «сарафанному радіо».

«Сарафанне радіо» – це локомотив бізнесу, він є у всіх успішних проектів. Це показник успіху. Але має й мінуси:

Якщо вам подобається нестабільність, перебої з клієнтами, ви не сильно прагнете до постійного потоку лідів/клієнтів /замовлень, то для вас «сарафанного радіо» буде досить. Але якщо ви хочете побудувати успішний і стабільний бізнес, це неможливо зробити без мультиканальної стратегії, в якій інтернет сьогодні займає лідируюче місце!

Особливо це важливо для «складного» бізнесу, де клієнта «взяти» не просто тільки ціною, презентацією або наявністю товару.

Присутність бізнесу в інтернеті – маст хев 21 століття

До нас звернувся клієнт, який більше 10 років займається ексклюзивним дизайном інтер'єрів для преміум-клієнтів й ніколи не відчував проблем із замовленнями, отримуючи їх через «сарафанне радіо». Але часи змінилися, змінилася влада (президент/парламент), мода і т.д., настав період затишшя. Зазвичай до нього підприємці не готові і така ситуація дуже боляче б'є. Згадуючи відому приказку «знаючи прикуп, жив би в Сочі», розуміємо, що цього можна було уникнути, зробивши вчасно (коли було достатньо грошей) інвестиції в побудову системи мультиканального залучення клієнтів.

У нашій ситуації ми «знаємо прикуп» – тренд останніх років невблаганний. Вас немає в інтернеті або ви там слабо представлені? Тоді чекайте той день, коли «сарафанне радіо» перестане працювати, як перестане працювати бабусине радіо на кухні.

У мене ще багато друзів, серед яких власники СТО, власники магазинів, керуючі будівельним бізнесом й т.д., які навіть не думають про просування свого бізнесу в мережі. Я впевнений, кожен з нас знає багато таких прикладів, коли офлайн бізнес, не підкріплений стратегією просування в інтернеті, згасає.

Сумно, що власники таких компаній досить часто є професіоналами й експертами у своїй області й, можливо, в минулому це лідери ринку, які вчасно не зробили певні висновки.

А висновок, власне, напрошується один – просувайте свій бізнес, використовуючи мультиканальність. Час в епоху інтернету невблаганний: іноді 2-3 роки достатньо, щоб «запізнитися на потяг» й залишитися за бортом. Тому, якщо у вас основний канал продажів як і раніше «сарафанне радіо» – чудово! Тепер підключайте до процесу продажів свій сайт, канал на Ютубі, групу або сторінку в соцмережах й вперед! Бережіть своїх клієнтів й розширюйте охоплення.

Підпишіться на новини

Залиште ваш e-mail, щоб отримувати новини.

Обговоримо ваш проект?
Dog